Dotacja - kompostownik
Kto może ubiegać się o dofinasowanie?
Uprawnionym do otrzymania dotacji na zasadach określonych w niniejszym programie jest wnioskodawca, który:
- jest osobą fizyczną posiadającą tytuł prawny do nieruchomości, będącą właścicielem/współwłaścicielem budynku,
- nie posiada zaległości w zapłacie podatków i opłat lokalnych oraz innych należności wobec Gminy Siedliszcze,
- złożył deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- posiada ważną Kartę Mieszkańca Gminy Siedliszcze;
Na co można uzyskać dofinansowanie?
Dofinasowanie udzielane jest wyłącznie na zakup przydomowego kompostownika lub kilku kompostowników Przydomowym kompostownikiem w rozumieniu niniejszego programu jest specjalny pojemnik służący całorocznego składania i kompostowania odpadów organicznych.
Dofinasowanie nie obejmuje:
- nieruchomości wykorzystywanych sezonowo, np. zabudowanych domkami letniskowymi,
- nieruchomości wykorzystywanych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej,
- zakupu wyposażania dodatkowego,
- kosztów transportu,
- kosztów eksploatacji,
- kosztów montażu,
- refundacji wydatków poniesionych przed datą zawarcia umowy o dotację
Jaka jest wysokość dofinasowania?
Wysokość udzielonej dotacji będzie ustalana indywidualnie na podstawie faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych, weryfikowanych na podstawie dostarczonych przez beneficjenta faktur/rachunków. Dotacja udzielana będzie w wysokości 600,00 zł brutto, jednakże nie więcej niż 100% poniesionych kosztów zakupu kompostownika lub kompostowników.
Jak dostać takie dofinansowanie, krok po kroku?
Aby uzyskać dofinansowanie należy złożyć kompletny wniosek o udzielenie dotacji stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu. Kompletne wnioski można składać :w Wydziale Infrastruktury Urzędu Miejskiego w Siedliszczu osobiście lub listownie, lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePuap na adres skrytki: /gminasiedliszcze/skrytka (wniosek musi być podpisany podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym). Po pozytywnej weryfikacji wniosku zostanie zawarta umowa z Wnioskodawcą. Wnioski o płatność (załącznik nr 2) należy składać do 30 października roku budżetowego, w którym została udzielona dotacja. Wymagane załączniki do wniosku o płatność:
- kopie rachunków/faktur wystawionych na beneficjenta, potwierdzających poniesienie nakładów finansowych związanych z zakupem przydomowego kompostownika na bioodpady;
- dowód dokonania zapłaty w przypadku płatności przelewem – jeśli dotyczy
UWAGA:
Osoba po otrzymaniu dofinansowania zobowiązany jest do składania corocznych informacji o ilości kompostowanych odpadów. Informacje należy złożyć do 31 stycznia każdego roku, przez 3 lata od dnia wypłaty dotacji.
Pliki do pobrania: