RSS

Witamy na nowej stronie Urzędu Miejskiego w Siedliszczu.

Burmistrz Siedliszcza

mgr inż HIERONIM ZONIK

Stanowisko: Burmistrz Siedliszcza

Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 15 (wew. 16)

Zadania:

  1. Kierowanie bieżącymi sprawami gminy i kierowanie Urzędem Gminy,
  2. Reprezentowanie gminy i jej urzędu na zewnątrz,
  3. Przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał,
  4. Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  5. Podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy w obowiązującym trybie,
  6. Podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu,
  7. Prowadzenie bieżącej gospodarki finansowej gminy,
  8. Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
  9. Upoważnienie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu Burmistrza decyzji, o których mowa w pkt. 4,
  10. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  11. Zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
  12. Dokonywanie ocen kwalifikacyjnych pracowników w oparciu o wyniki ich pracy oraz dokumenty znajdujące się w ich aktach osobowych,
  13. Podejmowanie czynności należących do kompetencji Rady Miejskiej w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
  14. Ogłaszanie uchwał rady gminy, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu,
  15. Reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
  16. Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
  17. Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz organizowanie wykonywania zadań wynikających z zawartych porozumień,
  18. Załatwianie wniosków i interpelacji posłów , senatorów oraz radnych,
  19. Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między jednostkami organizacyjnymi urzędu,
  20. Ustalanie regulaminu pracy urzędu oraz innych aktów wewnętrznego zarządzania (regulamin kontroli wewnętrznej, instrukcje obowiązujące na podstawie przepisów prawa),
  21. Przedkładanie wojewodzie i izbie obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej w terminie 7 dni od daty podjęcia,
  22. Przyjmowanie oświadczeń woli (testamenty allograficzne),
  23. Wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
  24. Organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
  25. Składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań z realizacji zadań urzędu.

Aktualności

Od 1 kwietnia trwa Narodowy Spis Po...

08.04.2021

 „Liczymy się dla Polski” Od 1 kwietnia br. prowadzony jest Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Z uwagi na obecne zagrożenie epidemiczne związane z COVID-19 w celu umożliwienia efektywnego przeprowadzenia spisu Prezydent RP Andrzej Duda podpisał 1 kwietnia 2021 r. ustawę z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań 2021. Głównym celem nowelizacji ustawy jest wydłużenie czasu realizacji NSP 2021 w warunkach zagrożenia epidemicznego COVID-19 o 3 miesiące, tj. do 30 września 2021 r. Pozostałe zmiany dotyczą m.in.: ujednolicenia stawki wynagrodzenia dla rachmistrzów spisowych do 6 zł brutto za każdy przeprowadzony wywiad; dostosowania przepisów dotyczących popularyzacji spisu w mediach publicznych do wydłużonego czasu trwania spisu. Ustawa wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. Podstawową metodą spisu jest samospis internetowy poprzez formularz spisowy dostępny na stronie www.spis.gov.pl. Każda z osób podlegających spisowi może skorzystać ze spisu „na żądanie” - wystarczy zadzwonić na Infolinię spisową pod numer telefonu 22 279 99 99. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00, z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych.Jeżeli ktoś nie ma komputera, dostępu do Internetu lub potrzebuje pomocy by się spisać, będzie mógł skorzystać bezpłatnie z udostępnionego na terenie gminy lub w Urzędzie Statystycznym w Lublinie i jego Oddziałach pomieszczenia ze stanowiskiem komputerowym umożliwiającym przeprowadzenie samospisu. Taka forma spisu będzie możliwa tylko w przypadku gdy sytuacja epidemiczna na to pozwoli. Samospis internetowy trwa od 1 kwietnia do 30 września br. Z osobami, które nie spiszą się samodzielnie przez Internet lub infolinię do 3 maja, dopiero od 4 maja br. sukcesywnie będą kontaktować się rachmistrze, aby zrealizować spis w formie wywiadu telefonicznego. Więcej informacji o spisie można znaleźć na stronie dedykowanej Narodowemu Spisowi Powszechnemu Ludności i Mieszkań 2021: www.spis.gov.pl.

Czytaj dalej

Uchwała Nr XXI/176/21 R.M. w Siedli...

08.04.2021

Do pobrania: Treść uchwały Załącznik graficzny Legenda do załącznika graficznego

Czytaj dalej

Ostrzeżenie IMGW

07.04.2021

Ostrzeżenia i komunikaty IMGW dostępne w formacie PDF:

Czytaj dalej

Zaproszenie na XXI sesję Rady Miejskiej w Siedliszczu

06.04.2021

ZAPROSZENIE Burmistrz Siedliszcza zaprasza na XXI sesję Rady Miejskiej w Siedliszczu, która odbędzie się w dniu 8 kwietnia 2021 r. (czwartek) o godz. 900 w Domu Kultury w Siedliszczu.

Czytaj dalej

Może Ciebie zainteresować