Sekretarz Gminy
mgr TOMASZ SZCZEPANIAK
Stanowisko: Sekretarz Gminy
Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 02 (wew. 28)
e-mail: sekretarz@siedliszcze.pl
ZADANIA:
- Sporządzanie projektów struktury organizacyjnej urzędu.
- Opracowywanie projektów statutu i regulaminów organizacyjnych oraz obowiązujących instrukcji.
- Sporządzanie projektów przepisów gminnych, prowadzenie ich zbioru oraz przepisów ogólnie obowiązujących.
- Nadzór nad przygotowywaniem uchwał rady i zarządzeń Burmistrza.
- Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu.
- Organizowanie współdziałania z jednostkami pomocniczymi gminy ( sołectwa) oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi.
- Zapewnienie obsługi techniczno- biurowej organów gminy i Burmistrza.
- Organizowanie wykonania uchwał rady oraz zadań wynikających z aktów prawnych organów nadrzędnych.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
- Nadzorowanie i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej.
- Organizowanie przestrzegania zasady terminowego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli.
- Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników.
- Nadzór nad publikacją prawa miejscowego i obwieszczeń.
- Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń urzędowych.
- Podejmowanie decyzji w sprawach określonych przez Burmistrza oraz podpisywanie korespondencji w tym zakresie.
- Nadzór nad rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków.
- W przypadku dokonywania zakupów dla potrzeb zakładu pracy stosowanie przepisów ustawy z dnia 10.06.1994r. o zamówieniach publicznych Dz.U. z 1998r,. Nr 119, poz.773 z późn. zmian.
- Promocja gminy, organizacja okolicznościowych imprez kulturalnych i festynów.
- Udostępnianie informacji publicznej.
- Prowadzenie spraw z zakresu funduszy strukturalnych.
- Prowadzenie statystyki i sprawozdawczości.
- Organizacja i nadzór robót publicznych i interwencyjnych oraz staży organizowanych przez PUP w Chełmie.
- Współdziałanie z dyrektorami szkółw:
- Opracowywaniu rocznych planów rozwoju oświaty, sieci placówek oraz wyposażenia szkół i przedszkoli
- Organizowaniu udziału podmiotów gospodarczych, fundacji, instytucji i organizacji w poprawie warunków materialnych szkół i w działalności wychowawczej
- Utrzymaniu i remontach obiektów szkół i przedszkoli
- Koordynacja działalności różnych typów szkół na terenie gminy.
- Wnioskowanie o wprowadzenie zmian w sieci szkół, przedszkoli i placówek wychowawczych.
- Organizowanie i prowadzenie konkursu na dyrektorów szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę.