Deklaracja dostępności serwisu internetowego UM Siedliszcze
Urząd Miejski w Siedliszczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Siedliszczu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niektóre treści otrzymujemy od podmiotów zewnętrznych i nie mamy możliwości dostosowania ich do wymogów dostępności (np. skanowane pliki pdf).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Rafał Przybylski.
- E-mail: rprzybylski@siedliszcze.pl
- Telefon: 825692184
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Siedliszcza
- Adres: ul. Szpitalna 15a
22-130 Siedliszcze - E-mail: gmina@siedliszcze.pl
- Telefon: 825692202
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzą 3 wejścia: główne od strony ulicy Szpitalnej oraz dwa wejścia boczne: wschodnie od parkingu głównego i zachodnie od drogi wewnętrznej. Urząd Miejski znajduje się na parterze i pierwszym piętrze. Budynek nie posiada udogodnień architektonicznych dla pierwszego pietra oraz Biblioteki Gminnej która znajduje się na parterze, wejście zachodnie od drogi wewnętrznej.
- Budynek nie posiada windy. Przy schodach zamontowane są barierki. Brak oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
- Osoby mające problemy w poruszaniu się, chcące załatwić sprawę na piętrze budynku powinny telefonicznie pod numerem 825692202 zgłosić potrzebę obsługi przed budynkiem.
- W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
- Urząd Miejski w Siedliszczu jest na etapie przebudowy budynku – dostosowania pomieszczeń oraz budowy windy zewnętrznej, która pozwoli osobom z niepełnosprawnościami na pełny dostęp do biur urzędu.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.