Wydział finansowy
TERESA KOCOT
Stanowisko: Skarbnik Gminy
Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 23)
Zadania:
Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym:
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości wydawanych przez kierownika jednostki, w tym: dokumentację przyjętych zasad rachunkowości zawierającej zakładowy, plan kont, wykaz ksiąg rachunkowych, opis systemu przetwarzania danych, opis systemu ochrony danych, instrukcję obiegu i kontroli dowodów księgowych, instrukcję inwentaryzacyjną, instrukcję kasową
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki budżetowej oraz budżetu gminy
- Okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów
- Wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego
- Opracowanie sprawozdań statystycznych oraz zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz
- Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych
- Przestrzeganie terminowego regulowania należności na rzecz dostawców, wykonawców robót, usług zleconych, itp.;
- Koordynowanie i nadzorowanie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych zgodnie z instrukcją;
- Koordynowanie i nadzorowanie pracy pracowników referatu księgowości
- Nadzór nad zbieraniem niezbędnych danych do opracowania projektu budżetu gminy w tym materiałów z samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostek organizacyjnych gminy;
- Przekazanie informacji z uchwalonego budżetu pracownikom samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostkom organizacyjnym gminy, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, ustalanie planów finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy;
- Nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu oraz opracowywanie informacji rocznych i półrocznych sprawozdań z wykonanie budżetu, celem przedłożenia ich Radzie i wydania opinii przez RIO
- Analizowanie budżetu pod kątem wykorzystania środków budżetowych i pozabudżetowych, będących w dyspozycji gminy oraz zapewnienie prawidłowego dysponowania tymi środkami
- Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie budżetu gminy i jego zmian;
- Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jego zmian;
- Planowanie pozyskiwania dochodów gminy (podatki, dochody ze sprzedaży, zezwoleń i innych opłat);
- Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
- Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji Burmistrzowi i Radzie;
- Nadzór nad prowadzeniem księgowości i ewidencji majątku gminy;
- Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez gminę kredytów, pożyczek, udzielania poręczeń, gwarancji bankowych, itp.;
- Lokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych;
- Prowadzenie polityki personalnej referatu, w tym:
- ustalanie szczegółowego zakresu czynności pracowników
- ocena okresowa pracowników referatu - Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza;
ALINA JÓŹWIAK
Stanowisko: Zastępca Skarbnika
Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)
Zadania:
- Dekretacja otrzymanych dokumentów finansowych
- Prowadzenie księgowości gminy w techniką komputerową w programie finansowo księgowym „Vendis”
- księgowanie dochodów i wydatków - Sporządzanie list płac techniką komputerową w programie płace „Vendis” dla pracowników urzędu
- Prowadzenie ewidencji podatku VAT i jego rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
- Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Prowadzenie ewidencji świadczeń ZUS i ich rozliczanie oraz obsługa programu „Płatnik”
- Sporządzanie sprawozdań z dochodów i wydatków budżetowych
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
- Zastępstwo kasjera w czasie jego nieobecności
- Podpisywanie pism, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników, informacji oraz dokumentów finansowych pod względem merytorycznym, za wyjątkiem umów finansowych związanych z inwestycjami.
- W przypadku nieobecności skarbnika wykonywanie zadań wynikających z zakresu czynności skarbnika.
mgr ANNA GOŁĘBIOWSKA
Stanowisko: Inspektor
Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)
Zadania:
- Dekretacja otrzymanych dokumentów finansowych
- Prowadzenie księgowości gminy techniką komputerową w programie finansowo księgowym „Vendis",
- księgowanie dochodów i wydatków - Sporządzanie list plac techniką komputerową w programie place „ Vendis" dla pracowników urzędu
- Prowadzenie ewidencji podatku VAT i jego rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
- Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Prowadzenie ewidencji świadczeń ZUS i ich rozliczanie oraz obsługa programu „Płatnik"
- Sporządzanie sprawozdań z dochodów i wydatków budżetowych
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
- Przygotowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów księgowych
- Zastępstwo kasjera w czasie jego nieobecności
- W przypadku nieobecności kasjera wykonywanie zadań wynikających z zakresu jego czynności
MONIKA POLISZUK
Stanowisko: Inspektor
Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)
Zadania:
- Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Miejskiego, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnego Osrodka Kultury.
- Prowadzenie księgowości opłaty od środków transportowych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w tym zakresie.
- Prowadzenie ewidencji- księga główna- wydatków budżetowych i poza budżetowych zapewniającej rejestrowanie wszystkich operacji finansowo-gospodarczych.