Wydział finansowy

TERESA KOCOT

Stanowisko: Skarbnik Gminy

Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 23)

Zadania:

Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym:

  1. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości wydawanych przez kierownika jednostki, w tym: dokumentację przyjętych zasad rachunkowości zawierającej zakładowy, plan kont, wykaz ksiąg rachunkowych, opis systemu przetwarzania danych, opis systemu ochrony danych, instrukcję obiegu i kontroli dowodów księgowych, instrukcję inwentaryzacyjną, instrukcję kasową
  2. Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki budżetowej oraz budżetu gminy
  3. Okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów
  4. Wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego
  5. Opracowanie sprawozdań statystycznych oraz zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz
  6. Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych
  7. Przestrzeganie terminowego regulowania należności na rzecz dostawców, wykonawców robót, usług zleconych, itp.;
  8. Koordynowanie i nadzorowanie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych zgodnie z instrukcją;
  9. Koordynowanie i nadzorowanie pracy pracowników referatu księgowości
  10. Nadzór nad zbieraniem niezbędnych danych do opracowania projektu budżetu gminy w tym materiałów z samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostek organizacyjnych gminy;
  11. Przekazanie informacji z uchwalonego budżetu pracownikom samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostkom organizacyjnym gminy, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, ustalanie planów finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy;
  12. Nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu oraz opracowywanie informacji rocznych i półrocznych sprawozdań z wykonanie budżetu, celem przedłożenia ich Radzie i wydania opinii przez RIO
  13. Analizowanie budżetu pod kątem wykorzystania środków budżetowych i pozabudżetowych, będących w dyspozycji gminy oraz zapewnienie prawidłowego dysponowania tymi środkami
  14. Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie budżetu gminy i jego zmian;
  15. Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jego zmian;
  16. Planowanie pozyskiwania dochodów gminy (podatki, dochody ze sprzedaży, zezwoleń i innych opłat);
  17. Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
  18. Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji Burmistrzowi i Radzie;
  19. Nadzór nad prowadzeniem księgowości i ewidencji majątku gminy;
  20. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez gminę kredytów, pożyczek, udzielania poręczeń, gwarancji bankowych, itp.;
  21. Lokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych;
  22. Prowadzenie polityki personalnej referatu, w tym:
    - ustalanie szczegółowego zakresu czynności pracowników
    - ocena okresowa pracowników referatu
  23. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza;

ALINA JÓŹWIAK

Stanowisko: Zastępca Skarbnika

Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)

Zadania:

  1. Dekretacja otrzymanych dokumentów finansowych
  2. Prowadzenie księgowości gminy w techniką komputerową w programie finansowo księgowym „Vendis”
    - księgowanie dochodów i wydatków
  3. Sporządzanie list płac techniką komputerową w programie płace „Vendis” dla pracowników urzędu
  4. Prowadzenie ewidencji podatku VAT i jego rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
  5. Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
  6. Prowadzenie ewidencji świadczeń ZUS i ich rozliczanie oraz obsługa programu „Płatnik”
  7. Sporządzanie sprawozdań z dochodów i wydatków budżetowych
  8. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
  9. Zastępstwo kasjera w czasie jego nieobecności
  10. Podpisywanie pism, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników, informacji oraz dokumentów finansowych pod względem merytorycznym, za wyjątkiem umów finansowych związanych z inwestycjami.
  11. W przypadku nieobecności skarbnika wykonywanie zadań wynikających z zakresu czynności skarbnika.

mgr ANNA GOŁĘBIOWSKA

Stanowisko: Inspektor

Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)

Zadania:

  1. Dekretacja otrzymanych dokumentów finansowych
  2. Prowadzenie księgowości gminy techniką komputerową w programie finansowo księgowym „Vendis",
    - księgowanie dochodów i wydatków
  3. Sporządzanie list plac techniką komputerową w programie place „ Vendis" dla pracowników urzędu
  4. Prowadzenie ewidencji podatku VAT i jego rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
  5. Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
  6. Prowadzenie ewidencji świadczeń ZUS i ich rozliczanie oraz obsługa programu „Płatnik"
  7. Sporządzanie sprawozdań z dochodów i wydatków budżetowych
  8. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
  9. Przygotowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów księgowych
  10. Zastępstwo kasjera w czasie jego nieobecności
  11. W przypadku nieobecności kasjera wykonywanie zadań wynikających z zakresu jego czynności

MONIKA POLISZUK

Stanowisko: Inspektor

Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 14)

Zadania:

  1. Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Miejskiego, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnego Osrodka Kultury.
  2. Prowadzenie księgowości opłaty od środków transportowych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w tym zakresie.
  3. Prowadzenie ewidencji- księga główna- wydatków budżetowych i poza budżetowych zapewniającej rejestrowanie wszystkich operacji finansowo-gospodarczych.

Może Ciebie zainteresować