Artykuły

/

Herb

28.12.2020

Herbem Siedliszcza jest rodowe godło fundatorów miasta Węglińskich „Godziemba”. W czerwonym polu sosna z trzema koronami i pięcioma korzeniami.  Pień, korzenie i konary - złote, korony - zielone. Stosowany często herb „Szreniawa” nie jest właściwy, ponieważ odnosi się do innej linii Węgleńskich.

Czytaj dalej
/

O gminie

28.12.2020

Gmina Siedliszcze położona jest w zachodniej części pow. chełmskiego w woj. Lubelskim. Od zachodu graniczy z gminami: Puchaczów, Milejów i od północy z gmina Cyców, od wschodu z gminami Wierzbica i Chełm, od południa z gminą Rejowiec Fabryczny. Powierzchnia gminy wynosi 153,9 km2. Średnia gęstość zaludnienia wynosi 47 osób na km2. Sieć osadniczą tworzy 34 miejscowości (wsi), z których wyodrębniono 28 sołectw.Sieć osadnicza gminy Siedliszcze charakteryzuje się dużym rozproszeniem zabudowy, tzw. zabudowa kolonijna występuje w 28 wsiach. Typowy układ liniowy, wzdłuż symetrycznie położonej drogi mają wsie: Mogielnica, Bezek, Majdan Zahorodyński. Osada Siedliszcze będąca w latach 1760-1821 miasteczkiem, zachowała promieniście rozchodzący się układ ulic. Do najludniejszych wsi należą: Siedliszcze, Bezek, Nowe Chojno oraz Wola Korybutowa. Siedzibą gminy jest miejscowość Siedliszcze, która pełni funkcję ośrodka administracyjnego, handlowo-usługowego i kulturalnego dla mieszkańców gminy.     Podstawowe dane o gminie Siedliszcze gmina miejsko - wiejska Województwo: lubelskie Powiat: chełmski Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Siedliszcze Powierzchnia: 153,9 km2 Liczba mieszkańców:   6.538 zameldowania stałe 114 zameldowania czasowe (stan na 31.12.2022 r.)   Liczba sołectw: 28 Liczba miejscowości: 34 Większe miejscowości: Siedliszcze, Wola Korybutowa, Bezek, Marynin, Kulik, Chojno Nowe Pierwsze, Chojno Nowe Drugie, Majdan Zahorodyński, Chojeniec Liczba gospodarstw rolnych: 2439 Użytki rolne: 85,0% ogólnej powierzchni gminy Lasy: 3,0% Dokumenty strategiczne Gminy Siedliszcze: 1. Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Siedliszcze kliknij tutaj 2. Program Rozwoju Gminy Siedliszcze kliknij tutaj 3. Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych kliknij tutaj 4. Strategia Promocji Gospodarczej kliknij tutaj 5. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej kliknij tutaj 6. Program Ochrony Środowiska kliknij tutaj

Czytaj dalej
/

Informacja o działalności urzędu w PJM (polskim języku migowym)

08.08.2023

{film}/images/dostepnosc/GminaSiedliszcze.mp4|aria-label="Informacja o działalności urzędu w PJM (polskim języku migowym)" aria-details="#opisfilmu"{/film}     Opis filmu Film zawiera tłumacznie na Polski Język Migowy informacji na temat działalności urzędu. Tłumaczenia dokonuje mężczyzna stojący na jednolitym tle    

Czytaj dalej
/

Tekst łatwy do czytania (ETR)

08.08.2023

Urząd Miejski w Siedliszczu dba o rozwój gminy oraz zapewnia mieszkańcom dostęp do podstawowych usług publicznych. Zadania Urzędu Miejskiego w Siedliszczu: zapewnienie dostępności edukacji, zadania z zakresu gospodarki wodnej, zadania z zakresu gospodarki nieruchomościami, ochrona środowiska, pomoc społeczna, kultura i sport, pomoc w rozwoju przedsiębiorczości, infrastruktury drogowej czy bezpieczeństwa. Poszczególne zadania przypisane są do wyspecjalizowanych wydziałów urzędu, jak również jego jednostek. Informacje o nich znajdziesz na stronie internetowej lub kontaktując się z urzędem. Pracami Urzędu Miejskiego w Siedliszczu kieruje Burmistrz Siedliszcza, powołany przez niego zastępca, a także Sekretarz oraz Skarbnik. To od tych osób zależy realizacja budżetu gminy, czy też prowadzenie bieżących spraw. Urząd stosuje się do regulacji prawnych: ustawy, rozporządzenia, uchwały, zarządzenia. Słuchamy mieszkańców, przeprowadzamy m.inn. konsultacje społeczne. Urząd Miejski w Siedliszczu, jego biura i jednostki organizacyjne, pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00. W tych godzinach możesz przyjść do urzędu. Z Urzędem Miejskim w Siedliszczu możesz skontaktować się przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok za pośrednictwem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., skrytki ePuap: /gminasiedliszcze/SkrytkaESP, oraz faxu pod nr tel. 82 544 44 59

Czytaj dalej
/

Tekst odczytywalny maszynowo

08.08.2023

Gmina Siedliszcze zmienia się na naszych oczach. Urząd Miejski w Siedliszczu dba o to, by gmina rozwijała się w sposób harmonijny, a mieszkańcy mieli dostęp do podstawowych usług publicznych o znaczeniu lokalnym. Dlatego codziennie realizujemy różnego rodzaju funkcje z zakresu edukacji, gospodarki wodnej, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska, pomocy społecznej, kultury, sportu, rozwoju przedsiębiorczości, infrastruktury drogowej czy bezpieczeństwa. Samorząd odpowiada m.in. za organizację nauczania w szkole podstawowej i przedszkolu samorządowym. Tak duży zakres odpowiedzialności i kompetencji wymaga fachowej wiedzy. Dlatego też poszczególne zadania przypisane są do wyspecjalizowanych wydziałów urzędu, jak również jego jednostek. Pracami Urzędu Miejskiego w Siedliszczu kieruje Burmistrz Siedliszcza, powołany przez niego zastępca, a także Sekretarz oraz Skarbnik. To od tych osób zależy realizacja budżetu gminy, czy też prowadzenie bieżących spraw.W cyklicznej pracy urząd stosuje się do regulacji prawnych: ustawy, rozporządzenia, uchwały, zarządzenia. Wsłuchujemy się również w głos mieszkańców, przeprowadzamy m.inn. konsultacje społeczne w czasie opracowywania planów miejscowych zagospodarowania przestrzennego. Choć Urząd Miejski w Siedliszczu, jego biura i jednostki organizacyjne, pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00, to z Urzędem Miejskim w Siedliszczu możesz skontaktować się przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok za pośrednictwem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., skrytki ePuap: /gminasiedliszcze/SkrytkaESP, oraz faxu pod nr tel. 82 544 44 59

Czytaj dalej
/

Oferty Pracy w Urzędzie Miejskim

17.01.2021

W tej chwili nie jest prowadzony nabór na żadne stanowisko.

Czytaj dalej
/

Stanowisko ds Obsługi Rady Gminy

31.12.2020

BOŻENA ISKIERKA Stanowisko: Kierownik Wydziału (Obsługa Rady Miejskiej) Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 68 (wew. 17) e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zadania: Naliczanie podatków i opłat lokalnych Przygotowywanie decyzji i danych dotyczacych podatków i opłat lokalnych. Dokonywanie wymiarów podatków i opłat lokalnych, prowadzenie księgowości podatkowej. Przygotowywanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności podatkowych. Wydawanie zaświadczeń: o wysokości dochodów, o prowadzeniu gospodarstwa rolnego, o płaceniu podatków i opłat lokalnych związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego lub nieruchomości. Przygotowywanie decyzji o odroczeniu lub umorzeniu należności podatkowych w zakresie stanowiska d/s obsługi rady miejskiej. Zabezpieczanie organizacyjne sesji rady gminy w tym organizowanie posiedzeń komisji, prowadzenie ewidencji uchwał rady miejskiej i przesyłanie ich organom nadzoru, protokołowanie sesji rady i komisji rady, obsługa jednostek pomocniczych - rad sołeckich Stanowisko podległe bezpośrednio Przewodniczącemu Rady Miejskiej

Czytaj dalej
/

Skarbnik Gminy

31.12.2020

TERESA KOCOT Stanowisko: Skarbnik Gminy Kontakt telefoniczny: +48 82 569 22 03 (wew. 23) e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zadania: Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym: Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości wydawanych przez kierownika jednostki, w tym: dokumentację przyjętych zasad rachunkowości zawierającej zakładowy, plan kont, wykaz ksiąg rachunkowych, opis systemu przetwarzania danych, opis systemu ochrony danych, instrukcję obiegu i kontroli dowodów księgowych, instrukcję inwentaryzacyjną, instrukcję kasową Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki budżetowej oraz budżetu gminy Okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów Wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego Opracowanie sprawozdań statystycznych oraz zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych Przestrzeganie terminowego regulowania należności na rzecz dostawców, wykonawców robót, usług zleconych, itp.; Koordynowanie i nadzorowanie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych zgodnie z instrukcją; Koordynowanie i nadzorowanie pracy pracowników referatu księgowości Nadzór nad zbieraniem niezbędnych danych do opracowania projektu budżetu gminy w tym materiałów z samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostek organizacyjnych gminy; Przekazanie informacji z uchwalonego budżetu pracownikom samodzielnych stanowisk pracy oraz jednostkom organizacyjnym gminy, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, ustalanie planów finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy; Nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu oraz opracowywanie informacji rocznych i półrocznych sprawozdań z wykonanie budżetu, celem przedłożenia ich Radzie i wydania opinii przez RIO Analizowanie budżetu pod kątem wykorzystania środków budżetowych i pozabudżetowych, będących w dyspozycji gminy oraz zapewnienie prawidłowego dysponowania tymi środkami Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie budżetu gminy i jego zmian; Opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jego zmian; Planowanie pozyskiwania dochodów gminy (podatki, dochody ze sprzedaży, zezwoleń i innych opłat); Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych; Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji Burmistrzowi i Radzie; Nadzór nad prowadzeniem księgowości i ewidencji majątku gminy; Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez gminę kredytów, pożyczek, udzielania poręczeń, gwarancji bankowych, itp.; Lokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych; Prowadzenie polityki personalnej referatu, w tym:- ustalanie szczegółowego zakresu czynności pracowników- ocena okresowa pracowników referatu Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza;

Czytaj dalej

Może Ciebie zainteresować